Jačanje izvoza i uvođenje „pasoša“ za proizvode

Kompanija Esensa iz Beograda, koja se bavi proizvodnjom dijetetskih suplemenata, medicinskih sredstava i predmeta opšte upotrebe, učestvovala je na dva javna konkursa u okviru programa Godina preduzetništva. Za projekat podrške internacionalizaciji privrednih društava, preduzetnika i klastera, sa ciljem učešća na Međunarodnom sajmu Vitafoods Europa, dobila je nadoknadu Razvojne agencije Srbije u iznosu od 800.000 dinara, dok je kroz program podrške daljem razvoju MMSP i preduzetnika (resertifikacija uspostavljenog sistema menadžmenta) RAS podržao sa 270.000 dinara.

pasos-esensa– Podrška institucija i podsticajna sredstva predviđena ovim programima veoma su značajna u cilju unapređenja poslovanja i poslovnog ambijenta uopšte. Država je u okviru programa Godina preduzetništva obuhvatila široku paletu finansijske i nefinansijske pomoći za sve oblike pravnih lica, što je ohrabrujuće i za nas predstavlja dobru polaznu osnovu, praktično inicijaciju za „godine preduzetništva“ koje nam tek slede i u kojima očekujemo ključnu sistemsku podršku kroz sinergiju i dijalog privrede i institucija države – objašnjava Ivana Milinković iz kompanije Esensa.

Ona u razgovoru za eKapiju ocenjuje da aktivna podrška institucija utiče na brže unapređenje razvojnog puta izvozno orijentisanih domaćih proizvodnih kompanija i veruje da je ovo tek početak uspešne saradnje između preduzetnika i nadležnih državnih tela.

– U narednom periodu očekujemo aktivniju ulogu državnih institucija u definisanju jasnije regulative, odnosno propisa koji nas suštinski približavaju trendovima koji važe za iste ili slične proizvode u EU. Neophodno je da svaki naš proizvod dobije svoj „pasoš“ na osnovu kojeg postaje prepoznat od stranih uvoznika kao proizvod koji je usklađen sa njihovim zahtevima, kriterijumima i standardima – ističe Milinković.

Sagovornica eKapije kaže da će kompanija Esensa prilikom realizacije projekata za koje je dobila sredstva iz programa Godine preduzetništva fokus staviti na jačanje međunarodne tržišne pozicije, odnosno predstavljanje proizvoda na međunarodnom tržištu, praćenje globalnih trendova i kreiranje novih ideja.